Wednesday, August 24, 2011

DVD Tajwid Pro Untuk Anda Semua

Assalamualaikum...dan salam sejahtera, kepada pengunjung laman blog ini.

Di sini saya ingin berkongsi dengan anda satu program terkini yang saya rasa jarang-jarang sekali kita jumpa di pasaran. Satu program yang yang dibuat oleh ustaz ashraf ayob Al-hafiz tentang belajar tajwid secara yang lebih mudah .

Sesungguhnya belajar ilmu Al-quran ini perlu secara bertalaqqi dan musyafahah. Iaitu mendengar terus dari guru cara hendak membunyikan huruf-huruf,kalimah-kalimah tertentu dan sebagainya. Walaubagaimanapun dengan wujudnya DVD ini tidak menapikan terus peranan guru tetapi ianya sebagi pinggan tambah kepada mereka-mereka yang mungkin sibuk dengan tugas harian sehingga tidak sempat untuk mengadap guru.

Saya sendiri juga sebenarnya guru dalam bahagian Al-quran, apa yang saya dapati setelah mengajar ilmu Al-quran di bumi Langkawi ini, kebanyakkan yang mengikuti kelas-kelas saya, tahap pembacaan Al-quran mereka masih di tahap sederhana. Banyaj perkara yang perlu diperbaiki lagi terumanya penguasaan Makhraj huruf,sifat-sifat huruf,hukum-hukum tajwid dan sebagainya.

Oleh itu,tidak menjadi satu kerugian kepada anda untuk memiliki DVD ini, jika hendak dibandingkan harga dengan ilmu yang kita akan dapat nanti, tidak ternilai harganya. Saya sudah membeli DVD ini...dan anda juga jangan lepaskan peluang ini.

Untuk mengetahui lebih lanjut tentang Tajwid Pro ini sila klik pada banner di bawah :


No comments:

Anda mungkin juga tertarik :

Related Posts with Thumbnails

MY ads

Related Posts with Thumbnails

Popular Posts